Transport wewnętrzny

Transport wewnętrzny
Dzięki połączeniu transporterów kubełkowych, ślimacznic poziomych, oraz kątowych rynien zsypowych widocznych na tej kondygnacji, młyn działał na zasadzie mechanicznego automatu.
Ostatnim elementem transportu są workownice, których nieodłącznym elementem były wagi dziesiętne służące do ważenia produktu.
Po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004r. przemysł zbożowo – mączny w Polsce miał 3 lata na dostosowanie produkcji do wymogów unijnych. Transport wewnątrz młynów należało zmienić z drewnianego/ślimakowo – kubełkowego na pneumatyczny, w materiałach spełniających wysokie standardy czystości.
Zmiany w Ustrzyckim Młynie byłyby zbyt kosztowne aby je wprowadzić, dlatego ówczesna właścicielka młyna (Katarzyna Krupniak) zdecydowała się zakończyć pracę Młyna w 2007r., ponieważ nie spełniał wymogów Unii Europejskiej.